Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

Szkolenie podstawowe i nauka czystości

Anna Dankowska
Instrukcja obsługi szczeniaka ODC. 5/9

W kolejnym odcinku z serii skupimy się na nauce czystości i innych szkoleniach podstawowych dedykowanych szczeniakom.

Transkrypcja Szkolenie podstawowe i nauka czystości 

00:00:17 

Dzień dobry państwu Anna dankowska, Jestem hodowcą psów rasowych rasy kim japoński, który jest tutaj ze mną cavalier, którego widać w tle oraz w spaniel kontynentalny, miniaturowy czy lipa. 

00:00:28 

Chwilą Jestem również do go terapeutom. Mam więc przyjemność pracować zarówno z psem jak z dziećmi w sposób regularny. 

00:00:37 

I chciałabym państwu dzisiaj opowiedzieć trochę o takim podstawowym szkoleniu szczeniaka, gdy przychodzi do nas do domu oraz o nauce czystości. 

00:00:45 

Powiem, czym jest szkolenie podstawowe, gdy szczelnie trafia do naszego domu i kiedy zaczynamy co dalej? Czyli co możemy zaproponować? Dorastając temu psu oraz powiem troszkę o nauczę czy coś? 

00:00:59 

Przygotowanie na przybycie szczeniaka oczywiście wymaga odpowiedniego wyposażenia o standardowym wyposażeniu i przygotowaniu. Mówię podczas innego naszego webinaru, do którego odsłuchania i obejrzenia serdecznie zachęcam. 

00:01:13 

Oczywiście są to jest to wyposażenie, które jest wymagane dla każdego psa, czyli miski, legowiska, budy, transporter, jedzenie, smaczki, zabawki, szelki lub obroża smycz woreczki na odchody, maty, podkłady higieniczne. 

00:01:29 

Które służą do nauki czystości i teraz jeszcze chciałam powiedzieć trochę o wyposażeniu dodatkowym, które nam się przyda. W przypadku szkolenia doposażenie dodatkowe to może być zdecydowanie clicker, który jest bardzo potrzebny. Szkoleniowo zarówno przy szkoleniu podstawowymi, tym pierwszym pierwotnym, a jak i tych następnych, które mogą. 

00:01:49 

Być ewolucyjnie rozwijane gwizdek, który czasami nam się przydaje, da do nauki przywołania zabawki na inteligencje tak zwane, czyli wszelkie zabawki typu pudełka. 

00:02:04 

Który pies otwiera, do których, w których ukrywamy smaczki, różne maty, do których schowamy smaczki, ll, maty węchowe, kule węchowe, do których możemy schować smaczki, a także oczywiście różne akcesoria higieniczne, czyli szampony Odżywki, Grzebienie Szczotki, które też są potrzebne. Tak naprawdę przeszkoleniu podstawowym, które ma od wrażliwe jak zwierzę na na ewentualne, potencjalne i praktycznie pewne. 

00:02:32 

Sytuacje związane z higieną, pielęgnacją i zabiegami medycznymi. 

00:02:37 

Apteczka, którym takim podstawowym wyposażeniem, którymi się najczęściej sprawdza, to jest zawsze jakaś pasta probiotyczny, a w przypadku problemów żołądkowych oraz bandaż taki specjalny bandaż, który używamy szczególnie dla psów, bo taki samoprzylepny o dużej elastyczności, któremu którego pies tak łatwo mnie zdejmie jak zwykłego bandaża, a oraz ewentualnie płyn do dezynfekcji czy rany. Jeżeli zdarza nam się jakieś jakaś jakaś mała rana. 

00:03:07 

Inne przedmioty to takie jak adres słówka. Polecam też, jak pies przybywa do naszego domu. Skorzystanie z bazy Sejf Anima znanej na całym świecie, gdzie można po chipie, który pies ma, w którym, czyli, w którym wychodzi pies hodowli, można zarejestrować psa i podać tam swoje dane teleadresowe. Tak, gdyby w przypadku zagubi. 

00:03:26 

Zmienia więc ta czy czy jakichś innego zdarzenia, w którym pies psa stracimy, można było go odnaleźć, albo można było odnaleźć nas. 

00:03:36 

Oczywiście, że dziś wyjeżdżamy z pisem książeczka zdrowia czy paszport podczas podróży są również bardzo potrzebne szkolenie podstawowe wprowadzające, czyli to, które będziemy stosować, gdy piec przybywa do naszego domu i socjalizacja i zaznajomienie z naszym domem obowiązuje. Właściwie jest elementem szkolenia podstawowego to. 

00:03:58 

My nauczyli psa zapoznali psa z naszym domem z naszymi dźwiękami naszego domu z przestrzenią w naszym domu, z wyjściem z naszego domu, z miejscem, w którym może odpoczywać, w którym może się napić w. 

00:04:10 

Którym może zjeść? 

00:04:11 

Z miejscem, w którym, do którego nie chcemy, żeby podchodził z tym tym, to chcemy, żeby się w naszym domu działo. Oczywiście w granicach możliwości. 

00:04:22 

Ponieważ zwracałam już wielokrotnie uwagę na to, że nie możemy oczekiwać od psa, szczególnie od szczeniaka rzeczy, których on nam nie może zaoferować, czyli jeżeli. 

00:04:32 

Jemy jedzenie, które bardzo ładnie pachnie na widoku temu psu i nie patrzymy i nie jest on jeszcze nauczony, żeby nie wchodzić na stół, a sobie pójdziemy i on nam to zwie. To nie możemy stwierdzić, że robi źle wychowany, bo to jest jego instynkt instynkt zdobywania jedzenia. 

00:04:47 

Jeżeli sprowokuje my sytuację, w której jeżeli jest mam piękną czystą białą pościel i wrócimy ze spaceru, a pies ma brudne łapy, abym pozwalamy mu zwyczajowo wskakiwać na łóżko. 

00:04:57 

No to nie możemy się gniewać na niego, że nam pobrudził tą poście. Jeżeli szczeniakowi zdarza nam się, zdarzy się jeszcze nawet do końca pierwszego roku życia na siusiać, nabrudzić to też nie możemy mieć pretensji, jeżeli mu się to zdarzy, bo to jest trochę takie psie dziecko. Naszemu dziecku też się zdarza przy nauce czystości, że się zapomni i. 

00:05:17 

Musimy go przebrać tak za. 

00:05:19 

Noise nie możemy oczekiwać od psa, że nie będzie się poruszał. Będzie siedział w jednym miejscu i nie gubił włosów po całym domu. 

00:05:26 

Jeżeli decydujemy się na obecność psa, który ma sierść, która wypada lub włos, który też czasem wypada tak jak miałam, wypadają włosy, to musimy się liczyć z tym, że ta sierść będzie w różnych miejscach i nie możemy mieć pretensji do psa o rzeczy, na którą nie ma wpływu albo które są sprzeczne z jego instynktem. Ll stąd taki przeszkoleniu podstawowym i przy tym szkoleniu takim bazowym, które wprowadzamy. 

00:05:51 

Jak wprowadzamy psa do naszego życia i do naszego domu musimy znać jego granice. 

00:05:57 

Zaznajamianie z nowymi przedmiotami, miejscami pomieszczeniami, ludźmi, zwierzętami w domu musi mieć przede wszystkim doświadczeniem pozytywnym, czyli cokolwiek jest nietypowe, czego pies mnie znów tamtej hodowli momoi hodowli na przykład nie ma kotów. 

00:06:10 

W związku z tym pies nie zna kota. Zaznajomienie z naszym kotem z waszym kotem z Państwa kotem może być doświadczeniem też zupełnie innym niż zaznajomienie Scott em własnej hodowli, ponieważ to jest inny, kod none może inaczej reagować ze zmian jest w jakimś dźwiękiem jakiegoś urządzenia, którego w domu hodowcy po prostu nie było. 

00:06:28 

Też może być czymś nowym. Chodzi o to, żeby każda z nowych zdarzeń było dla psa pozytywne. 

00:06:34 

W przypadku problemów tworzymy sobie kartę umiejętności, zapisujemy postępy, patrzymy, co możemy zrobić i w jaki sposób możemy psa od wrażliwiec poprzez narażenie na ten bodziec, ale w sposób bardzo pozytywny przypadku kształtowania samokontroli. 

00:06:49 

Ważne, która jest związana z kształtowaniem umiejętności, takim jak witanie się z ludźmi, jedzenie i spanie. Bardzo ważny jest spokój, opanowanie i wjeżdża na temat możliwości psa. 

00:07:01 

Kolejnym takim elementem szkolenia bazowego, czyli takiego podstawowego szkolenia, które. 

00:07:09 

Ucząc psa i nabywania, czy towarzysząc mu przy nabywaniu kolejnych umiejętności i zdobywaniu kolejnych doświadczeń, musimy wiedzieć, że są ograniczenia wynikające z wieku może dojść do frustracji po każdej ze stron i postrzeganie psa nach danym etapie jego rozwoju oraz w ogóle postrzeganie przez psa danej sytuacji może być zgoła inne od. 

00:07:29 

No shame on, dlatego bardzo ważne od początku jest uczenie psa czekania pozytywnego szkolenia, ale nie pamiętając o tym, że pozytywne szkolenie to tak jak popularne swego czasu bezstresowe wychowanie dzieci nie jest nie polega na tym, że nie ma zasad, bo zarówno pozytywne szkolenie, jak jest wychowywanie dzieci. 

00:07:51 

Bez presji, bez dominacji, bez agresji, tak samo jak wychowywanie psów czy kształtowanie ich zachowań w tym zakresie będzie ma przebiegać w ramach, czyli w ramach, które my tworzymy, bo ramy z zasady dają poczucie bezpieczeństwa. 

00:08:08 

Brak zasad brak ram daje zarówno dziecku, jak i przu brak poczucia bezpieczeństwa co do tego, co ma zrobić, gdzie są granice i Dlaczego nie. Czyli tworzymy ramę, tworzymy zasady. 

00:08:20 

Ale na miarę możliwości na miarę wieku psa. 

00:08:24 

Zgodnie z jego ale metodami wyłącznie pozytywnymi, że takim poczuciem, że on się też będzie czuł, gdy będzie wiedział, że to są granie. 

00:08:34 

Bardzo ważne jest tu element wiedzy, które możemy zdobyć oczywiście w wszelkiego rodzaju podręcznikach, poradnikach, książkach, ale jednak o profilu nowoczesnego podejścia do przezyli nurcie pozytywny mnie w nurcie teorii dominacji, którą której się zupełnie odchodzi. 

00:08:50 

I o i tu jest, no był tak samo jak z dziećmi do dzieci staramy się podchodzić nie dyrektywy, nie dać im przestrzeń, ale czasami się nie da. 

00:08:58 

Czasami trzeba element metody dyrektywy i zastosować, bo inaczej nie jest. Zrobimy progresu, że tak samo jest z psami. Pracujemy metodami pozytywnymi, ale czasami musimy jasno powiedzieć Psu, że tu jest granica. Tak. 

00:09:11 

Żeby on wiedział? 

00:09:13 

Jeżeli mamy dobrze zbudowaną relację, to będzie to wiedział, że nie może jej przekraczać, ponieważ to na relacji, a nie na dominacji, powinniśmy budować umiejętności psa i jego zdolność do samokontroli. 

00:09:26 

Psie przedszkole, wszelkie kursy zorganizowane od kursów. 

00:09:31 

Które stymulują do rozwoju przez kurs sztuczek, owe czy czy inne czy Space resocjalizacyjne dajemy psu kolejną przestrzeń do rozwoju, tak jak mojemu dziecku przestrzenny rozwoju przez grupy zabawowe, w których jesteśmy razem z nim przez przedszkole przez żłobek, przez zajęcia zorganizowane. 

00:09:48 

Przydatnym tutaj jest gwizdek klik, a jako narzędzia, które często pomagają nam zorganizować tą to te szkolenie bazowe czy szkolenie podstawowe, czyli zasady ogólne szkolenia bazowego szkolenia podstawowego, które wdrażamy po tym, jak pies przychodzi do naszego domu, to przede wszystkim metody pozytywne zasady u nas i zwyczaje psa, czyli jeżeli ktoś nie chce, żeby pies spał w łóżku, to musimy od początku stworzyć tak sytuację, żeby pies rozumiał, że no my tego nie chcemy, ale że jemu jest będzie bardzo dobrze. 

00:10:20 

W tym miejscu, które dla niego stworzymy. 

00:10:22 

Jeżeli nie chcemy, żeby pies wam zjadał jedzenie zespołu albo żebrał od gości. Jedzenie stał cały czas przy tym nie karmię go ze stołu i powiedzmy wyraźnie, żeby tego nie robił. 

00:10:32 

Kiedy wchodzi, zjada nam ze stołu i pokaż Mamo, wtedy jakaś alternatywa, jeżeli nie chcemy, żeby pies skakał na gości, kto daj mu wyraźnie znać jej najmu przestrzeni, żeby rozwinął taki ewentualny? 

00:10:44 

Odruch, które ma. 

00:10:45 

Tudzież, jeżeli tego nie robi, to wzmocnij me pozytywnie to, że on nie skacze na gości i że spokoju czeka, gdy się z nim ktoś przywita, wtedy wzmacniając go pozytywnie pokażemy. 

00:10:56 

Pokażemy może tego właśnie od niego oczekujemy, że nie będzie skakał na gości, szczególnie gdy mały pies rośniemy. Później jest bardzo duży i na początku jest to bardzo śmieszne i zabawne, a potem robi się mniej śmieszne. Gdy zaczyna przewracać nam przychodzącego w. 

00:11:11 

Podobnie jest z zabawami, jeżeli nie chcemy, żeby on nam w. 

00:11:15 

Przyszłości zjadał buty. 

00:11:16 

To nie uzna nie nie bawmy się tym, że pies zabrał pierwszy budynku gryzie i to jest bardzo śmieszne, bo to jest stary But i tak mam na nim nie zależy, ponieważ tak naprawdę nie jesteśmy w stanie mu potem wytłumaczyć, że ten następny but, którego jednym, za którego jednak sporo zapłaciliśmy i nie chcemy z koniecznie, żeby został zwiedziony, zwiedzone, że to już nie jest śmieszne, bo pies tego nie zrozumie albo może jeść buty, albo nie może jeść butów. A może jest ze stołu albo nie może. 

00:11:41 

Albo mu dajemy czas ze stołu jedzenia? 

00:11:43 

Bo mu nie dajemy, on musi wiedzieć co się tutaj dzieje, że nie będzie dostawał ze stołu. Nie będzie żebrał, jeżeli nie pozwolimy mu wchodzić na stół, nie przestanie wchodzić, jeżeli nie będziemy mu pozwalać spać w łóżku, stworzymy mu inne, fajne warunki. 

00:11:58 

To nie będzie spał, tylko ustalmy to od początku i bądźmy konsekwentni, czyli zasady ogólne są takie, że bądźmy jednoznaczni bądźmy konsekwentni, ale w miarę możliwości psa, czyli nie oczekujmy od psa rzeczy, których nie możemy osiągnąć, bo jest to pies. 

00:12:13 

I nie oczekujmy od psa rzeczy, których nie może osiągnąć, bo jeszcze nie ma odpowiedniego wieku, by od niego tego oczekiwać. 

00:12:19 

Również przy jednoczesnym zaspokajaniu potrzeb, bo jeżeli będziemy teraz chcieli cały dzień trenować psa cały dzień mu dostarczać jeden spacer 2 spacer, długi spacer, bardzo długi spacer, potem jeszcze full zabawy. 

00:12:31 

Jego tak rozkręcimy, że on nie będzie odpoczywał odpowiednią odpowiednio dla swojego wieku. 

00:12:38 

To go tak. 

00:12:38 

Rozreguluje my, że o samoregulacji, wyciszaniu, czuwaniu oraz czy umiejętności czekania czy nawiązywania z nimi kontaktu nie będzie można mogło być mowy, bo ten pies będzie totalnie. 

00:12:49 

Bardzo rozregulowany. 

00:12:53 

Kursy to takie kursy oparte na klika, że tak jak mówiłam, to są pułku. Większość kursów jest opartych na wzmocnieniu clicker owym, czyli smak i plik ll. To jest ze swym możemy od samego początku wdrażać karmę. 

00:13:09 

Trening czystości bardzo ważne przy treningu czystości. Ja zanim zaraz o nim powiem więcej jest to z czym pies wychodzi w hodowli, bo ten nawyk bardzo często bardzo łatwo można przenieść do kolejnym, do nas, do domu docelowych właścicieli. 

00:13:25 

Podstawowe zasady szkolenia i Komendy to to o nich o nich już wspominałam. 

00:13:32 

To są to za chwilę powiem, w jakich obszarach to podstawowe szkolenie jest możemy stopniować i w jaki sposób przebiega taki apel o kolejne zasady i wskazówki, czy to nie maszyny zawsze nam wyjdzie nauka o szczególnych komend czy zachowań nauczy wdrażanie tych zasad w taki sam sposób u każdego. 

00:13:54 

Poza tym trzymają uczucia i to też o tym też trzeba pamiętać, tak jak my mamy uczucia. Tak psy mają uczucia i one też odczuwają nasze reakcje. 

00:14:03 

Nasze nastawienie i nasze przekonanie co do pewnych sytuacji. Szczelnie to pies w fazie rozwoju, które ma swoje prawa i swoje etapy, których nie da się przeskoczyć. 

00:14:13 

Potrzebuje czasu na ukształtowanie pewnych cech i umiejętności. My musimy mu ten. 

00:14:17 

Czas dać tak. 

00:14:18 

Jak dajemy czas dziecku na to, żeby rozwinęło swoje umiejętności, swoje zachowania. 

00:14:24 

Człowiek musi poznać język prze ponieważ jest on jednak bardzo różne od języka człowieka. 

00:14:29 

I jak poznamy to to łatwiej nam będzie fl zmienia czy wpływać na zachowanie, kształtowanie umiejętności naszego psa ll ze względu na te na tą wiedzę, którą będziemy posiadać. 

00:14:41 

Czy działają w systemie korzyści, czyli nie robią czegoś złośliwie, tylko robią dlatego, że że mają z tego jakąś określoną korzyść. 

00:14:50 

Zajmowanie się czasem tak jak zajmowanie się małymi dziećmi czy małym psem. Szczególnie wymaga czasu i cierpliwości i to musimy sobie zawsze nam sobie i swojemu psu dać. 

00:15:02 

Budujemy relacje, nie dominacje i jeszcze taką jedną rzecz, którą chcę, na którą chce uczulić, szczególnie u psów małych ras że one wcale nie lubią być podnoszone, gdy podniesiemy wsadź podłoża taki sposób, że on nie ma dostępu, żadne jego skończy, nie dotyka podłoża. 

00:15:19 

To jest torodzaj. 

00:15:20 

Kary, dlatego nie jeżeli nie musimy podnosić szczeniaka i go unosić co chwilę, to oczywiście dzieciom często albo oni nam sprawia przyjemność, bo one są takie słodkie i takie malutkie. 

00:15:30 

Zapewniam państwa, że tak samo jak był jeszcze nie Jestem trudniej podnieść małe szczenię, tak samo jak duże szczenie nie lubi być podnoszone, jeżeli chcemy ukarać trzeba, bo zatrzymać go w jakimś zachowaniu, które nam nie odpowiada. 

00:15:42 

To to to jest para, która na pewno będzie dokuczliwa, czyli jak uniesiemy przemian w jamie nie damy mu możliwości dotknięcia podłoża, to czasami go wyciszy. 

00:15:43 

O Polskę. 

00:15:50 

Ale dlatego nie powinniśmy tego nigdy robić w u w systemie dla przyjemności naszej. 

00:15:58 

Szkolenie podstawowe ma oczywiście swoje cele, przede wszystkim respektowanie zasad w naszym domu i kształtowanie tych zasad i umiejętności oraz fill zapoznanie się z naszymi jest granicami, które mają tutaj przebiegać i które są na nas ważne. A dla psa będą będą komfortowe. 

00:16:15 

Spacer na różnej smyczy to też jeden z elementów tego szkolenia podstawowego, które zarówno dla psa, jak i dla nas będzie na pewno bardzo przyszłościowo komfortowy i bardzo korzystny. Nauka czystości, na którą od razu mówię, że musimy dać sobie trochę czasu. 

00:16:31 

Oraz budowanie relacji z człowiekiem, bo na tej relacji zbudujemy kolejne etapy fill szkolenia i co te kolejne etapy w budowaniu naszej wspólnej relacji? 

00:16:41 

Cele szczegółowe szkolenia podstawowego to mogła można by wskazać zapobieganiu, gryzieniu i agresji. Nauka czystości, kontrola zachowania, socjalizacja, ty nauka zostawania samemu. 

00:16:53 

No znam takie podstawowe cele, które sobie stawiamy jako jako nowi właściciele czworonoga, że w tym szkoleniu bazowym szkoleniu podstawowym. 

00:17:02 

Kolejny etap to to trening, czyli takie Sztuczki współpraca, jakie Sztuczki mówię w takim rozumieniu potocznym. Pierwszy etap to tak naprawdę głównie powinna być nauka targetowania, czyli skupiania psa wzroku na na na naszym na naszej ręce, na jakimś targecie, kompletny na jakimś przedmiocie wzmacniane poprzez clicker, czyli skupianie uwagi na nas nagradzane to czy każdorazowo nagradzamy up share? 

00:17:33 

Oraz takie proste polecenia jak do mnie siad czy czekaj, które się bardzo przydają przy kolejnych etapach szkolenia czy przy kolejnych realizacją kolejnych etapów budowania w naszej wspólnej relacji 2. Etap szkolenia to szłam pozycję ciała, czyli takie jak siad waruj turlaj się skacz łapa spacer. 

00:17:54 

Czyli rzeczy, które uczymy, przy których możemy uczyć psy w sposób w sposób. 

00:18:02 

Stopniowy budując to na kolejnych mniejszych umiejętnościach mniejszych, drobniejszych zadaniach, które następnie rozwijają się w zadania bardziej zaawansowane. 

00:18:14 

Kolejny etap takiego szkolenia podstawowego to jest koordynacja, usprawnienie całego ciała, czyli takie taka integracja sensoryczna trza, czyli tunel przeszkody, skoki przez przeszkody, pokonywanie jakiś innych zadań, które związane są z Motoryką i sens orką całego ciała u prza motywowane oczywiście naszą wspólną relacją, zabawą czy innym rodzajem wzmocnieniem. 

00:18:41 

No i wreszcie etap 4. To już jest kształtowanie zachowań serii zadań, aportowanie czy bardziej złożone zadania. Do wszystkiego można dochodzić stosując metodę klinkierowe, metodę pozytywnego wzmacniania i przede wszystkim nadając sobie na Wszystko czas. 

00:18:56 

Nie da się przeskoczyć etapów, trzeba zacząć od bazowych ćwiczeń od bazowego budowania relacji. 

00:19:02 

Na której to. 

00:19:03 

Podstawie możemy, na którym to fundamencie możemy dalej rozwijać się zarówno szkoleniowo, jak i jak i w zakresie jest bardziej wysublimowanych. 

00:19:12 

EE zadań czy sztuczek, która realizuje pies? 

00:19:18 

Trening psa ten bazowy szkolenie bazowe może również opierać się na wykorzystaniu różnych przedmiotów, konkretnie takich, których kupujemy, czyli na przykład zabawki typu Kong, gdzie ukryte są smakołyki. 

00:19:30 

Tak jak już pokazywałam kulę węchowe, maty węchowe, wszelkie pudełka tak zwane na inteligencję, czyli interaktywne, gdzie pieszy musi otworzyć szufladkę, podnieść zapadkę to podnieść plotek i wyjąć spod tego smaczek. Są również maty, w których też wró. 

00:19:46 

Różny sposób zamykamy psu jakiś ukrywamy smaczki czy znaczy mama czy do lizania no którego jakąś smarujemy to jakimiś robione mniej jest samodzielnie lub kupnymi pastami dla psów. 

00:20:02 

Oczywiście jest wiele zabawek własnej roboty, które możemy zrobić, czy wiele opartych na pudełkach. Pudełeczka w kartonikach, kocykach i innych rzeczach, gdzie popr. 

00:20:12 

Poprzez nasze kreatywne zadania dajemy psu interesujące wyzwania, które wyzwalają jego inteligencję, kreatywność, jego zdolność do dedukcji, do rozwiązywania zadań, a tym samym budujemy jego motywacje i uczynnego koncentrować się na zadaniu. I tak naprawdę też wspieramy jego wyciszenie i samo reguły. 

00:20:38 

Oprócz tego o 7 zabawą jest zabawa w chowanego. Wtedy musimy mieć kogoś do współdziałania. My się chowamy, gdy pies proszę nas zna, nawiązał dobre relacje. 

00:20:47 

To on bardzo szybko rozumie, że ma nas posłuchać. Wtedy to satysfakcja jest szczególnie pozytywna i znowu pozytywne wzmocnienie. Nagroda w postaci spotkania nas odnalezienia jest też świetną zabawą, szczególnie z dziećmi oraz wszelkie zabawy ruchowe, takie jak aportowania geekerelli o czytanie z psem czy jakiekolwiek inne. 

00:21:09 

Które wymagają od nas i od prza ruchu wspólnej interakcji wspólnego rozumienia języka, swojego ciała i wzajemnie rozumienia swojej swoich potrzeb czy celów. 

00:21:20 

No i nauka czystości, o której jest wspomniałam zdawkowo, o której chcę powiedzieć dłużej, przede wszystkim nauce czystości. Chcę zwrócić uwagę na coś, co często jest nie oczy. 

00:21:30 

Spiewane ale powinno być zaakceptowane przez właściciela, że pies bolą naukę czystości, powinien skończyć około pierwszego roku życia. Czy jeżeli nam się zdarza, że pies ma rok jeszcze zdarza mu się nabrudzić, to nie jest to fill nienormalna sytuacja, tylko jest to sytuacja, która może mieć miejsca. 

00:21:47 

Są psy, które jej czystość i uczą się szybciej i szybciej załatwiają potrzeby wyłącznie na zewnątrz. Są psy, którym zajmuje to trochę więcej czasu. Tak samo jest z dziećmi i pewnych rzeczy, po prostu nie przez o. 

00:21:58 

Każdy pies naturalnie rzecz biorąc uczy się czystości z wiekiem i dochodzić do takiego momentu, w którym ten trening za to, że załatwia potrzebę na zewnątrz, jest dla niego zupełnie oczywiste. 

00:22:12 

Bardzo ważne jest, jeśli chodzi o łuszczenie przy nauce czystości, to co się dzieje w hodowli? Ja osobiście jako hodowca uczę szczeniaki od kiedy stają na własnych nogach, jak tylko się budzą, to wiadomo tak jak dziecko. 

00:22:24 

Tak pies bardzo od razu praktycznie się załatwia. Wtedy mam mam maty zaraz koło legowiska, jak tylko przy się budzą, wstawiam je na maty. 

00:22:35 

W ten sposób kształtuje taki nawyk że że załatwiają się na maty. 

00:22:39 

No takie maty higieniczne, podkłady higieniczne, jeżeli. 

00:22:44 

Jest tego nawyku nabierze, czyli pokażę mu to od samego początku bardzo szybko Wschodowi udaje mi się osiągnąć takie efekt, że one rzeczywiście załatwiają się do szczenięta na matach tych MAT nie mam jednej mapy w jednym miejscu w domu, ponieważ czenie jest jeszcze zbyt małe. To jest tak jak dziecko podczas zab. 

00:23:00 

Nawet załatwić korzystał filmik, ale podczas zabawy jest czasami tak zajęte, że nie zauważy, że że musi, czy chce do toalety i gdzieś tam dochodzi, do do, do do zamoczenia spodni czy czy majtek. 

00:23:15 

I tak samo jest pieskiem. Mało szczenie też jak się bawi, to czasami zapomni, że mam poszukać maty, bo jest tak zaaferowany, że po prostu nie zna albo nie zauważy gdzie ta mata jest. 

00:23:24 

Dlatego ja ustawiam, a ty w swoim domu w swojej hodowli, ponieważ staram się, że pies chce miały bardzo dużo swobody ruchu nie były te zamykane zbyt często, jeżeli są zamknięte w kojcu z różnych przyczyn na jakąś chwilę, żeby odpocząć albo żeby nikt im nie przeszkadzał, albo z innych przyczyn na przykład, że muszą zjeść tam albo ktoś inny mógłby im zjeść, albo inne są przyczyny, dla których czasami je zamyka. 

00:23:47 

No to mata jest oczywiście w środku, natomiast innych przypadkach są maty najczęściej blisko drzwi i blisko okna, tarasowe go, przez które wypuszczam przy na zewnątrz tak żeby kojarzyły tą mapę z wychodzeniem metodą, którą się stosuje potem w domu jest to, żeby ta mata też się od razu pojawiła, żeby dla psa w nowym domu tam było logiczne i bardzo szybko czytelne, gdzie tematy się znajdują najlepiej, żeby było ich więcej. 

00:24:11 

Na początku, żeby pies zrozumiał, że nadal załatwia się na maty i stopniała mapy, przesuwamy cały czas w stronę miejsca. 

00:24:19 

Którym wychodzimy sprzedażowym, czy to jest taras, czy to jest są drzwi wejściowe to maty przesuwamy na zewnątrz, że jej pies ma wolne wyjście, bo mamy ogród to możemy zrobić tak, że to ma też stopniowo. 

00:24:30 

Wystawiamy już na zewnątrz. Jest wtedy rozumie, że załatwia się na matę i szybko rozumie już, że tak naprawdę z maty jest blisko na na na zewnątrz i tak naprawdę łatwo jest to dla niego łatwo komunikat, który tendu je w kierunku takim, to on ma się załatwiać właśnie na rzecz. 

00:24:46 

Kiedy to matę przesuwamy w stronę wyjścia, a w końcu wystawiamy w ogóle na zewn. 

00:24:51 

Umi, że nie mamy domu, nie mamy otwartego tarasu, jest zima i niech Wszystko cały czas otwarte, bo ten stotliwo spacerów jest bardzo ważna, bo szczególnie, że wiemy, że psy puszczenia, szczeniaczki, jak wstają ze snu najczęściej od razu załatwiają potrzeby fizjologiczne i to jest taki moment, gdy możemy szybko wyprowadzić psa na zewnątrz też mu damy jasny komunikat, że właśnie tam ma załatwiać swoje potrzeby fizjologiczne. 

00:25:16 

Na naukach o właśnie korzystania z map, jeżeli nie odbywa się w hodowli, tak jak to ma miejsce na przykład u mnie. 

00:25:22 

No to musimy troszeczkę popracować nad tym, czyli jeszcze gdy jesteśmy już w domu, również zawsze zdążymy z tym psem na każdy spacer wybiec czy wyjść, bo nie zawsze to możliwe, bo jeszcze nie załatwia się bardzo często w ciągu dnia tak jak małe dziecko, to wtedy po prostu po spaniu tego psa szybko stawiamy go na macie, która gdzieś tam jest blisko drzwi, żeby mu pokazać po prostu to, że tam ma załatwiać swe potrzeby fizjologiczne. 

00:25:45 

No i przede wszystkim, proszę Państwa, dajmy temu szczeniakowi. 

00:25:49 

Bardzo dziękuję. 

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały