Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

Dziecko i pies cz.I

Anna Dankowska
Instrukcja obsługi szczeniaka ODC. 8/9

W dwóch odcinkach filmu dogoterapeutka na co dzień pracująca z dziećmi odpowiada na pytanie - jak przygotować dom, w którym mieszka pies na pojawienie się dziecka i odwrotnie - jak przygotować dziecko na pojawienie się psa.

Transkrypcja video Dziecko i pies cz.I

00:00:17

Witam państwa bardzo serdecznie nazywam się Anna dankowska, Jestem hodowcom psów rasowych, rasy, cavalier King też panie, czyli japoński spaniu kątem kontynentalny miniaturowy.

00:00:28

Jestem również praktykującym dogo terapeutom i pracuję zatem i z dziećmi z psami i chciałabym państwu dzisiaj opowiedzieć o dziecku.

00:00:37

I opcja o dziecku w kontekście prze i prze o psie w kontekście dziecka chciałabym opowiedzieć, jak przygotować dziecko na przybycie prze, jak przygotować psa na przybycie dziecka?

00:00:49

Chciałabym powiedzieć, jak czym się kierować przy wyborze psa rodzinnego i o wychowaniu i edukacji dziecka w kontekście obecności prze lub w kontekście spotkań z psem, również tym obcym.

00:01:06

I zacząć chciałabym od tego, by odwołać się do sytuacji, w której przygotowujemy psa na przybycie dziecka pracuje na codzień z dziećmi.

00:01:17

Jestem terapeutą, Jestem pedagogiem, Jestem elektorem, nauczycielem. Pracuję na codzień, również sam przygotowując je do działań, to go terapeutyczny do współpracy właśnie z dzieckiem.

00:01:29

I z tego punktu widzenia chciałabym zwrócić uwagę, co jest ważne, gdy przygotowujemy prze na przybycie nowego członka rodziny, niemowlęcia dziecka, które się ma urodzić.

00:01:42

Tutaj musimy odwołać się do wiedzy, którą każdy właściciel czworonoga mieć powinien choćby w znacznej części posługiwać się nią przy wychowaniu czworonożnego przyjaciela, czyli do tego, jak reaguje.

00:02:00

No reakcja emocjonalnych psa do tego, że on swoje swoje emocje pokazuje.

00:02:06

Znacznej części, podobnie jak człowiek, czyli zarówno może okazać Zazdrość, może okazać niezadowolenie może okazać frustrację, może okazać swoje niezadowolenie z powodu niezaspokojonych potrzeb.

00:02:20

W tym kontekście przede wszystkim przez zwrócić uwagę, by w wychowaniu psa, który czasami był zastępował ich w rodzinie przynajmniej przejściowo dziecko i zanim to dziecko się pojawiło, bow takim oczkiem w głowie.

00:02:35

Rodzinę, by rzeczywiście w stanie uczłowieczyć, to jest jeden z podstawowych błędów popełnianych przez właścicieli czworonogów, że przydają psu człowieczych cech.

00:02:45

Oczywiście psy mają emocje z mają uczucia, jednak konstrukcja psychiczna psa, konstrukcja jego emocji i jego reakcji na emocje jest zupełnie inna niż u człowieka. Nie można traktować psa jak czuł.

00:03:02

Wiek, a następnie przekładać jego reakcji zachowań na myślenie nasze oraz o emocjach i zachowaniach. Bo choć oczywiście pewnie można by znaleźć wiele zbieżności, to jednak pies jest istotą inną jego zachowania. Jego język ciała i jego język emocji pokazywano i okazywany jest w różne.

00:03:23

Sposób od sposobu, w jaki okazują to ludzie i teraz wiedza na temat. Reakcję może alnych psa na temat sygnałów uspokajających na temat tych sygnałów grożących, które wysyła wysyła pies jest bardzo ważna w kontekście tego, jak reaguje pies na otoczenie i jak ewentualnie potencjalnie będzie reagował na przybycie dziecka.

00:03:44

Fill typowe reakcje, sygnały uspakajające emocjonalne u psa to ziewanie drapanie się odwracanie głowy, dyszenie boha nie zje my Ziemi co obserwujemy oczywiście bezcen takich sytuacji, jak pojawienie się w naszym domu dziecka.

00:04:00

Natomiast ta wiedza o tym, że takie zachowanie oznaczają psa, sygnał, że on chce się uspokoić i chce uspokoić otoczenie jest ważną wiedzą ll w kontekście tego, że nastąpi w życiu.

00:04:14

Naszym jako.

00:04:15

Godzinę i w życiu psa nastąpi wiele zmian ze pies wysyła liczne sygnał uspakajają się liczne sygnały, dystansując E pokazują swoim ciałem swoje różne Stany emocjonalne wiedza na ten temat jest absolutnie bazowa i konieczna do tego, by właściwie ocenić.

00:04:36

Poziom reakcji psa na nową sytuację, którą bez wątpienia będzie pojawienie się nowego członka rodziny i jeszcze tak specyficznego członka rodziny, jakim jest maleńkie dziecko wydające niespodziewane dźwięki, często posługujące się płaczem krzykiem niespodziewanymi reakcjami i dla psa być może całkiem nowym.

00:04:59

Mówimy o tym głównie w kontekście takim, że nie każdy pies będzie reagował w taki sam sposób na przybycie małego dziecka do domu.

00:05:09

Musimy zatem mieć wiedzę na temat tego, czy te reakcje naszego psa są reakcjami, które dają nam poczucie bezpieczeństwa co do wzajemnego funkcjonowania te wspólnego funkcjonowania dziecka i psa oraz naszego razem z tym psem i nowym dziec.

00:05:29

Wstałam, by właściwie ocenić sytuację. Ewentualny poziom zagrożenia tu chcę troszeczkę powiedzieć o tym, ponieważ.

00:05:39

Dotyczy to nie tylko tej sytuacji, w której pies przebywa, której dziecko przebywa do domu, ale również innych sytuacji wzajemnych czy okoliczności, w których dochodzi do wzajemnych interakcji dziecka i psa L, które często budzą albo wątpliwości, albo właśnie nie budzą wątpliwości, a powinny je budzić w kontekście bezpieczeństwa dziecka i bezpieczeństwa psa.

00:06:06

Zawsze powtarzam, bo to ktoś bardzo panicznie reaguje na obecność psa. Mam tu nam się osoby dorosłe, które wprowadzają często taki niepokój z powodu obecności jakiegoś psa.

00:06:17

Często dziecko jest dla psa dużo na niektóre niektórych psów dużo większym zagrożeniem niż ten pies dla tego dziecka, ale mówię to oczywiście trochę przewrotnie, dlatego, że zdarza się, że obserwujemy sporo sytuacji nawet wśród znajomych. Wśród jakich sytuacji zupełnie naszych towarzyszy.

00:06:34

Gdzie naj dziecko nie jest wychowywane prawidłowo w relacji do psa, czyli nie ma kształtowanych nawyków pożądanych z punktu widzenia bezpieczeństwa swojego i psa, ponieważ jest to jest to pewien łańcuch.

00:06:49

Jeżeli cierpliwość psa i nadwyręża nie jego podstawowych potrzeb jest zbyt uporczywe i zbyt długie, może rodzić to agresję, frustrację psa.

00:07:04

Im doprowadzić skrajnie również do tych sytuacji, najmniej przez nas pożądanych lub tych, które nas najbardziej niepokoją, czyli pogryzień.

00:07:13

Teraz chciałabym się na chwilę zatrzymać tutaj właśnie w tym temacie, czyli w temacie Pogryzień przez psy.

00:07:23

Sytuacje, kiedy pies pokazuje agresję, która może prowadzić do pogryzień, to są najczęściej takie reakcje stróżów są spowodowane instynktem drapieżnika.

00:07:33

Domaganiem się uwagi, nie rozumieniem potrzeb tego psa.

00:07:39

Flustracja, niepokój, ból, lęk, pilnowanie zasobów czy zabawa, która ukierunkowuje psa na atak.

00:07:48

Czyli tak naprawdę najczęściej wiąże się to z Nie rozumieniem potrzeb prze nie rozumieniem tego, co pies do nas mówi i co nam pokazuje skutku skutkować. To może rzeczywiście.

00:08:02

Skrajnymi sytuacjami oczywiście pogryzienia mają różny stopień nasilenia statystyki, o których zaraz wspomnę na temat pogryzień.

00:08:11

Dotyczą najczęściej grupa badana. To są to są też każde naruszenie powłoki ciała, czyli to jest zarówno lekkie kąsanie, jak im poważniejsza pogryzienia, o których słyszymy czasami w mediach, ponieważ ona są zwykle bardzo nagłaśniane i oczywiście u ludzi nieznających okoliczności szczegółowo albo nieznających specyfiki tego typu sytuacji budzą takie.

00:08:35

Powszechny lęk przed psami lub lęk przed kontaktami dziecka z psem, mimo że nie wszystkie pogryzienia dotyczą dzieci.

00:08:44

I teraz statystyki.

00:08:47

Są formułowane na podstawie danych inspekcji weterynaryjnej i danych policyjnych, czyli zarówno tych sytuacji, w których których jest poważny na tyle poważna sytuacja, że że trafia to na policję.

00:09:02

Taki tych, gdy sytuacja nie jest tak poważna, ale gdzieś te informacje docierające ze względu na to na przykład, że psy kolejno są badane ze względu na na to, że doszło do jakiegoś przerwania powłoki ciała.

00:09:17

Jakie są wyniki? Charakterystyka wynika z niezbyt pewnych danych odnośnie faktycznej liczby psów, ponieważ nadal jest to bardzo trudne, by ściśle powiedzieć, ile mam psów danych rejonach naszego kraju, czy w ogóle w całym kraju ze względu na to, że nie wszyscy szczepią psy.

00:09:35

No, żeby nie powiedzieć, że spora ilość osób nie szczepi.

00:09:37

Psów jest bardzo wie duża ilość i odsetek mieszkańców, które nie są też wzruszona w żadnych stowarzyszeniach, związkach, miejscach ku temu przeznaczonych.

00:09:48

W związku z tym te statystyki są i mogą być oczywiście obarczone pewnymi błędami. Natomiast czy one nam mówią, mówią nam o uwarunkowaniach, pogryzień i liczbie tych pogryzień oraz charakteryzują psy i o i tego pogryzionego?

00:10:07

Które w tym uczestniczy?

00:10:10

Czyli z liczba pierwszy wniosek jest C następujący liczba psów w naszym kraju z roku na rok rośnie i nie jest to tylko liczba mini rośnie wyłącznie liczba psów rasowych, ale również mieszańce.

00:10:23

Nie ten typ pliku jemy w naszym kraju dużej liczby psów dziko żyjących są na przykład powszechnie powszechne jest bardzo we Włoszech, gdzie takie stada dziko żyjących psów są często też obszarem badań behawiorystów psich ze względu na to, że tych stad dziko żyjących psów rzeczywiście jest sporo.

00:10:43

U nas tego rzeczywiście nie ma. U nas się z tym spotykamy, że.

00:10:48

Natomiast nadal jest liczba obserwowanych, a nie zaszczepionych psów jest wysoka, szczególnie.

00:10:56

To te w miejscu w obszarach wiejskich.

00:10:59

I sięga niestety prawie połowy populacji psów tych, które są tak zwane obserwowane, czyli poddane jakiejkolwiek jakikolwiek statystyczny średni wiek psa to to wiek, który wskazuje na to, że to jest to już pies dorosły, czyli nie bardzo młody i nie podeszłym wieku tego około 5 licząca.

00:11:18

Około 5 lat.

00:11:20

Agresja u psów młodych z kolei obserwowana rzadziej jest często wiązana w tych statystykach z zachowaniami terytorialnymi i domina cyjne.

00:11:29

Udział raz w grupie sprawców pogryzień, bo okazuje, że jednak znakomitą większością psów, które są odpowiedzialne za pogryzienia, są przy ras mieszanych. To jest zdecydowanie w statystykach od wielu lat i nie tylko w Polsce grupa dominuje.

00:11:45

Mam kolejną pojawiają się rasy, które są po prostu popularne, czyli takie jak Owczarek niemiecki jamnik w Syberian, haski bernardyn i teraz uwaga, Labrador i Golden Retriver mówią uwaga, dlaczego? Ponieważ są to powszechnie Popular.

00:12:00

Używane przy jako przy rodzinne przy do towarzystwa, czyli przy które właściwie powinny z założenia według niektórych nabywców, czy według mnie postronnych osób być uważane za przy łagodne i prze rodzinne. W związku z tym nieagresywny to niestety nie zawsze jest tożsame.

00:12:20

A czy a bierze się z was tego? Czy pochodzi ta sytuacja z tego, że.

00:12:26

Te psy traktowane są właśnie jako tak, które nie mogą zrobić krzywdy. Są łagodne, są rodzinne i są niegroźne, ale niestety przy nieodpowiedniej socjalizacji przy nieodpowiednim wychowaniu bardzo często dziecka i to kształt w nie odpowiednim kształtowaniu empatii i szanowaniu potrzeb psa przez dziecko może F Il.

00:12:46

Wprowadzić do właśnie pogryzień, które są bardzo powszechne również u psów tej.

00:12:52

Czas i miejsce zdarzenia, co też jest wydaje mi się warte uwagi. Najczęściej najczęstszym miejscem identyfikowalnych fill pogryzień to jest podwórko i dom, czyli się najczęściej większość pogryzień ma miejsca podczas przebywania psa na własnym, zamkniętym nawet podwórku, a nawet na na uwięzi.

00:13:13

Większość osób poszkodowanych to domownicy, właściciele lub osoby związane z rodziną. I to podobne. Wyniki dotyczą pogryzień dotyczących dzieci. Większość pogryzionych dzieci to dzieci należące do rodzin właścicieli, a miejsce pogryzień to najczęściej dom ll, czyli do pogryzień. Najczęściej dochodziło w sytuacjach relacji dziecka.

00:13:38

Przewaga pogryzień tutaj jest trescia płci pokazuje na samców jako sprawców tych pogryzień i teraz ciekawe wniosek, które być może niektórych z Państwa zaskoczy, że udział psów ras uznawanych za agresywne pogryzień Ach jest wbrew pozorom z nikom prawidłowa socjalizacja, wychowanie, dobrostan i właściwe rozumienie potrzeb psa stanowią podstawę profilaktyki pogryzień, istotą działań prewencyjnych. I tutaj.

00:14:09

Myślę, że jest to bardzo, bardzo ważne. Widzę to też od swojej pracy długo terapeutycznej, szczególnie w edukacji z psem.

00:14:15

Są zajęcia edukacyjne udziałem psów bez udziału psów, ale które dotyczą właśnie tego fill. Tego typu sytuacji, czyli zarówno też te zajęcia z pierwszej pomocy, też zajęcia, które których uczymy dzieci o bezpieczeństwie, jak i właśnie takie zajęcia edukacyjne z udziałem psów, których pokazujemy dzieciom. Jaką istotą już pies, jakie ma potrzeby.

00:14:39

Jaką, jakie ma jakie jak należy je zaspakajać, czego pies nie lubi, że w jakich sytuacjach pies nie będzie się czuł komfortowo i jakie sytuacje mogą sprawić, że że, że że, że zachowanie psa będzie niepożądane, a w naszym przypadku może w omawianym przez nas przypadku może doprowadzić do pogryzienia.

00:15:01

I teraz przy potrzeby, na które zwracamy uwagę i tutaj wrócę do naszego tematu budowy, dziecko i pies i, pies i, dziecko.

00:15:09

Musimy zawsze w każdych z tej nowej sytuacji dla naszej rodziny pamiętać o zaspokajanie tych podstawowych potrzeb psa, tak żeby one nie ll ucierpiały w zaspokajaniu tych potrzeb, by nie ucierpiało na pojawieniu się nowego członka rodziny, czyli jeżeli do domu, w którym już jest pies, wprowadzamy dziecko, nie może być tak, że nagle z dnia na dzień.

00:15:31

Te potrzeby psa będą zaspokajane w mniejszym stopniu albo inaczej, czyli te podstawowe potrzeby więzi relacji spaceru.

00:15:39

Kontaktu nie będą naruszone, bo jeżeli zrobimy wprowadzimy sztuczną sytuację, w której nagle.

00:15:46

Bo pojawienie się w domu dziecka w UE przestanie mieć w ogóle czas dla psa. Przestaniemy w ogóle, zaczniemy separować tego psa od dziecka nie damy mu im się w nawzajem.

00:16:00

Poznać to tak naprawdę ten pies będzie będzie zakłopotany. Będziesz sflustrowany, będzie czuł niepokój, bo nie będzie wiedział, co właściwie dla niego oznacza ta sytuacja i ten nowy mały człowiek, który niby pachnie znajomo, ale jednak wydaje inne dźwięki i właściwie jest kompletnie nowy, jeszcze i ciężko mu będzie zaakceptować nasze naszego małego człowieka jako członka stada, gdy nie damy mu tej pod kontrolą. Oczywiście szansę.

00:16:29

Czyli przy by przygotować psa na przybycie dziecka, szczególnie w domu, w którym jeszcze nie było dziecka i właściwie cała uwaga była skoncentrowana na naszym czworonogów należy na pewno wprowadzić zasady, jeżeli dotychczas poświęcaliśmy nadmiernie, albo bardzo może nie nadmiernie, ale bardzo dużo czasu psu musimy dać mu szansę na to, żeby się nauczył, że tego czasu jest trochę mniej, ale zanim przyjdzie dziecko, by nie było to ze sobą powiązane.

00:16:56

Czyli traktujemy psa według jego potrzeb i traktujemy jego rolę jako członka rodziny też według tych potrzeb prawidłowa relacja z psem to i zaspokajanie jego potrzeb.

00:17:08

To z całą pewnością powinna oznaczać braku jakichś dodatkowych czynników, które mogą osłabiać tą sytuację. Ma powinny nam zagwarantować bezpieczną relację naszego psa z dzieckiem.

00:17:25

Sn i teraz oczywiście zawsze musimy uwzględnić danego osobnika, jego osobowość, jego charakter i jego dotychczasowe cechy. O tym powiem jeszcze trochę później.

00:17:35

Czyli jak ocenić psa, jak zrobić taką kartę oceny czy jak jak dokonać takiej oceny? Czy pies fill jak pies reaguje reagować? Może potencjalnie lub będzie lub reaguje na nasze dziecko? To jest bardzo ważna ocenach, gdy mamy zamiar w tym samym stadzie połączyć niespodziewanie dziecko.

00:17:56

I trzeba o tym powiem. W dalszej części tego spotkania swojej wypowiedzi, jeżeli.

00:18:02

Mam już dziecko w domu, LI?

00:18:06

Ella lub dziecko mamy w domu, a chcemy, by w tym domu pojawił się pies. Musimy pamiętać o tych różnych aspektach rozwojowych zarówno psa, jak i dziecka, czyli L.

00:18:18

Obserwujemy, zaznajamia my i dziecko z psem, a psa z dzieckiem wprowadzamy nowe nawyki, uwzględniając zarówno potrzeby dziecka, jak i potrzeby psa.

00:18:29

No i teraz ten bardziej fill złożony temat, czyli wychowanie dziecka, przygotowanie i wychowanie dziecka w kontekście przybycia psa.

00:18:37

Tutaj bardzo ważne jest wiele aspektów. Musimy uwzględnić po pierwsze potrzeby psa i różnice w potrzebach dziecka i psa. Musimy uwzględnić wiek dziecka, o czym powiem za chwilę wiek psa i szereg innych czynników, które musimy ze sobą powiązać i połączyć.

00:18:59

Ale by to nie brzmiało tak poważnie i nie brzmiało tak nie tak, tak jakby to miało zniechęcić państwa do do tego, by w waszym domu pojawił się czworonóg. Myślę, że.

00:19:12

Chciałabym powiedzieć, jak możemy to zrobić, żeby to Wszystko dobrze funkcjonowało i by zarówno dziecko było szczęśliwe z powodu obecności, prze, które wielokrotnie są wielokrotnie dowiedziono, wpływa bardzo dobrze na rozwój dziecka, ale by jednocześnie w tym wszystkim dobrze czuł się pies, a my, żebyśmy czuli się bezpiecznie z powodu ich wzajemnej relacji jest bardzo jest ważne dobre przygotowanie dziecka na to, jakie potrzeby mapie.

00:19:39

Tutaj proponuję i mówię to z pełną świadomością, jakkolwiek starannie chcemy się przygotować do przybycia czworonoga, to jeżeli to jest również dla nas nowa sytuacja, być może jest to pierwszy pies w państwa życiu w życiu waszej nowej, waszej rodziny czy w życiu rodziny w waszego dziecka, czyli wy już mieliście wcześniej psa, ale wasze dziecko jeszcze nie.

00:20:03

To ważne jest, by by przygotować się do tego profesjonalnie i tutaj na pewno ważny jest wybór rasy, o czym powiem za chwilę, ale w kontekście wyboru dziecka proszę poszły wyboru psa dla dziecka czy przygotowania dziecka.

00:20:18

Bardzo ważne jest, żeby to dziecko wcześniej już zapoznało się z psem i zobaczyła po naszym wprowadzeniu, które możemy, którego możemy dokonać poprzez opowiadania poprzez literaturę, którą poleć.

00:20:30

Tam zdecydowanie to jest wiele pozycji na polskim rynku oferuje taką dydaktykę czy taką edukację, czy czym jest pies, jak kształtować empatię do zwierzęcia, jak kształtować?

00:20:46

Fill postawę dziecka wobec psa i uwrażliwić je na potrzeby czworonoga tak by nikomu nie działa się krzywda.

00:20:56

Tutaj podaję kilka przykładowych pozycji, jest ich wiele, o wiele więcej na na rynku i warto na pewno takie książeczki zaproponować młodszym dzieciom są takie, które spośród wymienionych tu przeze mnie, które warto zaoferować dzieciom trochę starszym, które przejawiają zainteresowanie psem, można zaproponować opowieści o psach ratowniczych o psach, które wpłynęły na czyjeś życie, czy to w ogóle opowieści o psach? Wiele z nich ma charakter autentyczny, jest oparty na prawdziwej historii.

00:21:26

Oprócz tego mało mniejszym dzieciom.

00:21:29

Ze względu na ich potrzeby i poznawcze możliwości i rozwojowe o oferujemy inne pozycje, w których mówimy o takich podstawowych potrzebach 3 podstawowych historiach, w których wrażliwymi dziecko, zanim przybędzie pies na to, czego on potrzebuje?

00:21:45

To na pewno można rozważyć wizytę u Dobo Terapeuty. Wizytę u hodowcy, czyli skorzystanie ze spotkań z udziałem psa. Czy po prostu umówić się ze znajomymi, którzy mają psa i gdzieś tam tą wiedzę, którą przekażemy?

00:21:57

Dziecku poprzeć poprzeć poprzez poprzez takie autentyczne zdarzenie czy autentyczne spotkanie, zanim ten właściwy pies przybędzie do naszego domu bardzo taką powszechną praktyką jest też wizyta w sklepie zoologicznym.

00:22:12

Zadbanie o wyprawkę dla psa o to, że już w ten sposób pokażemy małymi krokami dziecku, że musimy temu psu zrobić miejsce w domu, przygotować mu miejsce do spania, do wypoczynku, do jedzenia, zaspokoić jego potrzeby, kupić mu miskę smyczy, by bezpiecznie szedł na spacer fill całą cały ten.

00:22:31

Proces ważne, żeby nie był spontaniczny i nie był raptowny, dlatego, że warto być.

00:22:38

WU przygotowało się na to stopniowo i miało szansę zaznajomić się z tymi potrzebami. Już wcześniej umocnił w sobie to przekonanie, jak to będzie wyglądało by na nowa sytuacja nie zaskoczyła również dziecka, bo pewnie szczenie, które bierzemy do domu lub nawet dorosły pies, który będzie musiał się włączyć do nasz.

00:23:00

Te rodzinę będzie miał inne potrzeby, inne inne do przepracowania czy do do ustalenia ll sytuacja nowe, które go spotykają, natomiast nie możemy też zastosować dziecka, ponieważ dziecko zaskoczone, nieprzygotowane i niedoświadczone, może niechcący zupełnie zareagować, w tak reagować w sposób nie prawidłowy taki, który tą relację od początku będzie budowało nieprawidłowe.

00:23:30

Stąd polecam zdecydowanie literaturę. Polecam, by by się nie spieszyć. Polecam, by ten proces trwał i by nie był spontaniczny.

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały