Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

Dobór zabawek, czyli co i jak doradzić kursantowi – praktyczne aspekty pracy trenera

Katarzyna Wawryniuk
Zabawa w pracy behawioralnej z psem ODC. 2/3

Drugi odcinek cyklu dot. zabawy w pracy behawioralnej skupia się na doborze zabawek, jako narzędzi do treningu z psem.

Transkrypcja video Dobór zabawek, czyli co i jak doradzić kursantowi – praktyczne aspekty pracy trenera

00:00:17

Zabawa w pracy behawioralnej z psem odcinek 2 dobór zabawek, czyli coi jak doradzić kursantowi, czyli.

00:00:25

Praktyczne aspekty pracy behawiorysty.

00:00:29

Nazywam się Katarzyna od niej ok. Jestem ekologiem za psychologiem behawiorystą, instruktorem szkolenia zwierząt w tej części szkolenia dotyczącej dotyczącego zabawy poruszymy temat so wybrać jakie zabawki, w którym momencie tych zabawek użyć w jakiś sposób i jak to doradzić naszemu kursantowi momencie, gdy ma problem z zabawą, którą może wykorzystywać do motywacji psa, do pracy czy po prostu do wzmocnienia.

00:00:59

Relacji swojej ze swoim synem?

00:01:05

Na początek dam takie małe porównanie. W zasadzie małe zadanko porównaj przebieg łańcucha łowieckiego psa do tego, co robi podczas zabawy. Wszyscy wiemy, że łańcuch łowiecki psa jest to zespół zachowań, które.

00:01:21

W pierwotnej formie miały zapewnić przetrwanie. Miały służyć temu, żeby zwierzę mogło upolować swoją ofiarę, ją zjeść i po prostu przetrwać.

00:01:31

Były to są to są to zachowania silnie samo, nagradzając E się motywujące, a bardzo głęboko zakorzeniony hmm w behawior że zwierzęciem.

00:01:43

Dlatego warto sobie to teraz przyrównać. Mamy ogniwa łańcucha łowieckiego, czyli węszenie, wypatrywanie, skradanie się, Pogoń, chwyt, szarpanie, rozdrabnianie i jedzenie. Czyli taka tak takie taki skrót, polowania wilka i teraz przyjrzyjmy się 2 Kolumnie.

00:02:02

Gdzie mamy sport genealogiczny, aktywność zabawowa.

00:02:06

I tutaj mamy węszenie, Węszenie możemy zrealizować formalną sword play work tropienie użytkowe wypatrywanie.

00:02:15

Charakterystyczne dla ras między innymi pasterskich, gdzie realizujemy to w formie pasienia straj balu. Skradanie się jak wyżej, bo oczywiście tutaj skradanie się jest dość charakterystyczne również dla tych sportów.

00:02:28

Na przykład niekoniecznie tylko dla nich Pogoń ulubione przez moją osobistą kluskę frisbee na przykład chwyt również frisbee, bo mało, że mamy Pogoń, to jeszcze mamy wyskoczenie.

00:02:41

Fill do zabawki, ll Szarpanie, czyli przeciąganie się szaro pakami, rozdrabnianie, gdzie mamy rozsuń, rozczłonkowanie na przykład gryzaka. No i oczywiście jedzenie rzucie tegoco.

00:02:56

Zwierzę mogło dostać od swojego przewodnika, no i tutaj mamy sprzęt mata węchowa, piłki gimnastyczne. Jeżeli mówimy o uprawianiu Troy balu, dyski piłki, szarpaki ze sznurka, polarów, futra.

00:03:11

Bardzo fajna sprawa, jeśli chodzi o film o szarpanie się bo ma.

00:03:15

Mało, że jest to miękkie. Jest to przyjemne dla zwierzaka. Często możemy spotkać futra szarpaki z naturalnego futra. Pracodawca stanowi dodatkowy dodatkowy taki walor.

00:03:29

Ciężko mi powiedzieć, ale prawdopodobnie zapachowy suszone mięso, jeśli chodzi o rozdrabnianie suszone mięso kong napełniony czymś, ja to zawsze mówili za lnym na zakończenie sekwencji łowiecki na to, żeby zwierzę mogło polizać, mogłam mogło poczuć się spełnione.

00:03:47

Czyli mamy pewne po równo?

00:03:50

Zabawa i polowanie charakteryzują się zachowaniami, które są analogiczne, ale motywacyjnie może być tutaj już troszeczkę inaczej.

00:04:02

Zabawa psa z człowiekiem pozornie ma wiele wspólnego z polowaniem, ale nim nie jest powinna być powinna być wesołą rozmową przez ruch właśnie fill zabawię.

00:04:14

Najważniejsze jest to, że mamy kontakt wzrokowy w planowaniu tego kontaktu wzrokowego. Nie ma w polowaniu zwierzę jest samo, jest tropicielem, która jest ukierunkowane na dany przedmiot na dany łuk.

00:04:29

Natomiast w zabawie ważniejsza jest sama aktywność. Nie chcą przedmiot, zabawka jest tylko narzędziem do prezentowania aktywności. Bardzo często spotykam się z tym, że zwierzęta są bardzo na nakręcone, bardzo zmotywowany na pracę, na przykład na jedną, określoną piłeczkę albo jedno określone frisbee, jeden szarpak albo przynajmniej takie 2 takim MEGA fajne szarpaki. No i zawsze zadaję pytanie, czy to jest zabawa, czy to już jest polowanie?

00:05:00

O tym, jak rozróżni się zwija aktywności, będzie w części 3, natomiast tutaj już daje. Daje to pod taką swoistą rozwagę. Starajmy się, żeby zabawa mimo Wszystko była aktywnością, a zabawki jedynie narzędziami do prezentowania tej aktywności.

00:05:22

A nie fill przekierowaniem po prostu instynktu łowieckiego na na zabawkę, bo to może prowadzi do nadmiernej fiksacji do zachowań ll niepożądanych.

00:05:34

Zabawa w polowanie, a nie polowanie. Właśnie za to ma być zabawa w polowanie z wykorzystywaniem zachowań, które dają psu przyjemność.

00:05:45

Mówiąc kolokwialnie ogólnie, a nie przekierowując uwagę na nananana zabawkę, idzie pies się nakręca bardzo mocno samą zabawką istotą jest czynność.

00:05:57

Nie przedmiot rozpoczyna się spontanicznie. O tym już wcześniej wspominałam. Opiera się na komunikacji i współpracy fill zakończona fazą kul dawn.

00:06:07

O tym bardzo często zapominamy, wracając jeszcze do współpracy, dzisiaj miałam przykład fill takiej współpracy właśnie z psem reaktywnym była to Jeana.

00:06:18

Niewielki kundelek wielkości.

00:06:24

Ja wiem, maltańczyka, mniej więcej jinna przyjechała z Ukrainy. Została tam uratowana zabrana od matki zbyt szybko, bo w 6 tygodniu życia socjalizacja pierwotna była tam mocno zaburzona. Pies pies walczył z pasożytami.

00:06:42

Ciężki początek pies miał no i Jeana przyjechała do Polski z problemem ogromnej reaktywności, szczesliwosci względem innych psów po prostu się ich boi, po prostu się bała nawet na nie patrzeć.

00:06:55

Każde każde spojrzenie jakaś, że wypatrzenie psa, wyczucie jego jego obecności powodowało osad bez czekania i dzisiaj na zajęciach zrobiliśmy element zabawy. Wybraliśmy sobie przestrzeń bardzo szeroką polanę na jednym z naszych.

00:07:13

Osiedli dookoła nas były ścieżki, ale te ścieżki były oddalone. One są jakieś 30 m.

00:07:21

I rozpoczęliśmy zabawę, przyjęliśmy zasadę. Jak wspominałam, w pierwszej części zasada w zabawie nie musi mieć większego sensu. Po prostu niech ta zasada będzie, że była ona powtarzalna, schematyczna i żeby była po prostu fajna, miła, przyjemna, dawała radość. Wymyśliliśmy sobie aport, mieliśmy 2 2 aporty drewnie.

00:07:43

Pana rodzina akurat bardzo lubi aportować. Wykorzystaliśmy to sobie i dzina miała za cel pobiec za aportem przynieść ten aport wyznaczone przez nas miejsce, gdzie stała pula nagród w słoiku.

00:07:57

Jak Jeana przynosiła aport do o puli nagród. To ten słoiczek się odkręcał. Dawaliśmy jeanie smakołyk i Rzucaliśmy 2 Aport, który leżał w zamian i dzina leciała przynosiła w dany punkt, otrzymywała nagrodę. To była pierwsza pierwszy etap.

00:08:13

2 etap polegał na tym, że rzucaliśmy aport, gdzie na przynosiła dostawała nagrodę, spoglądała na nas, czyli nawiązywała kontakt wzrokowy.

00:08:23

No i był wyrzut Aportu 2 Jeana przynosiła, kładła, patrzyła, dostawała nagrodę, Ponawiał, a po nawiała spojrzenie i rzut ll rzut aportem. I tak parę takich zmian, gdzie zmienną kolejnym etapie było dołączenie kontaktu wzrokowego.

00:08:44

Bo tak.

00:08:45

Troszeczkę sobie to utrudnili śmy i w to ćwiczenie w tle byliśmy sobie na przykład tak, że rodzina biegła za aportem przynosiła w konkretny punkt kontakt wzrokowy, Nagroda kontakt wzrokowy, Komenda siad i w ramach nagrody rzut aportem. Proszę zwrócić uwagę, że tutaj nagrodą był i przysmak.

00:09:05

Ll i Aport tylko pytanie, czy chodzi tutaj o nagrodę w formie smaczka i nagrodę w formie koziołka aportu czy samej aktywności w przypadku jeeny i w zasadzie zabawie.

00:09:20

Chodzi o aktywność. Pamiętajmy, że rzucie czy bieg za aportem.

00:09:26

Fill to są zachowania, które są samo nagradzając, jeśli są dla psa bardzo ważne, bardzo, bardzo, bardzo atrakcyjne.

00:09:36

I do, czego doprowadziliśmy? Tą zabawę wprowadzaliśmy na środku tej Wielkiej polanki, a potem przechodziliśmy.

00:09:45

Coraz bliżej do ścieżek, a i dzisiaj mieliśmy taki mały sukces, że bawiąc się z psem i wplatając elementy posłuszeństwa tylko, a nie fill, nie startując z pozycji posłuszeństwa, Siad Waruj i czekaj aż pies cię minie llll doszło do tego, że Jeana.

00:10:04

Zaczęła tolerować 3 psy, które gdzieś tam sobie przechodziły, nie były zainteresowane za bardzo rodziną, ale wcześniej dzina, by je po prostu o szczekała, a tutaj zmieniliśmy troszeczkę LE moc je zwierzęcia.

00:10:17

I udało nam się wprowadzić psa w nowe doświadczenie i takie pojedyncze doświadczenie działa bardzo fajnie. Procesie socjalizacji czy habitu aci zależności od tego.

00:10:29

Na jakim etapie mamy poziom emocji? Jeżeli emocje są niskie i to jest zupełnie neutralne dla psa, nic nie znaczy.

00:10:35

To mówimy o habitu, aci jeżeli zwierzę zauważyło psa i zrozumiało, że przejście psa nic nie jest, nie jest niczym strasznym, można już to.

00:10:47

L uważać dla socjalizację.

00:10:50

I na koniec zrobiliśmy fazę kul Dan, czyli usiadłyśmy sobie z właścicielką liczną na trawie zrobiliśmy mały masaż relaksacyjny h popatrzyła sobie na właścicielkę, pożyła jeszcze swoje smaczki.

00:11:01

Zakończyliśmy łańcuch łowiecki, rozluźnienie mięśni i z sukcesem wróciliśmy tu to, czyli proszę zwrócić uwagę, jak zabawa fajnie wpływa i odpowiednie wykorzystanie elementów zabaw, zabawkowych modyfikacji zachowania społecznego psa.

00:11:16

A co gdy pies nie chce się bawić, to to znaczy lll, czym dla ciebie jest zabawa? Zacznijmy od tego, aby pies cię zauważył.

00:11:23

No właśnie, bardzo często chcąc pomóc naszym kursantom mówimy, no, to może warto byłoby wpleść elementy zabawy, bo kursanci mają tendencję do tego, że Wszystko zaczynają od Komendy w e zostaw nie rusz nie ja w swojej pracy nie używam komendy. Nie uważam, że jest bez sensu. Jeżeli dobrze wprowadzamy łańcuchy, zachowań i auto kontrolę zwierzaka, auto, kontrola bazuje na znajomości et Stanów emocjonalnych.

00:11:48

Tych psa i umiejętnego prowadzenia tego wogóle to znaczy, że pies się nie chce bawić. No to znaczy, że właściciel przychodzi mówienie mój pies i w ogóle nie podejmuje zabawę, jak nie chce ci się ze mną bawić, a w ogóle to dla niego to jest nuda.

00:12:01

Ja mówię niemożliwe, ll, czym dla ciebie jest zabawa i takie zadanie za takie pytanie zawsze zadaję moim kursantom. No właścicielowi nie, no przecież daję mu tą zabawkę, zabiera mu tą zabawkę, chce z nim pobiegać, a on jacht.

00:12:14

Lel pytanie czy masz z tym psem kontakt wzrokowy?

00:12:18

No i tutaj konsternacja, bo właściciel mówi, no jak to kontakt wzrokowy w zabawie, że to chodzi o zabawkę, piłkę.

00:12:24

No właśnie nie. No właśnie nie piłka ma być tylko takim pomocnikiem do prezentowania biegu, który jest nagrodą bieg a nie piłka.

00:12:35

Który jest przyjemny, która jest aktywnością, ale w relacji z człowiekiem z zabawa to jest coś, gdzie muszą być 2 części, 2 strony, człowiek i pies, kontakt wzrokowy, relacja komunikacja. Wtedy mówimy o zabawie.

00:12:53

No i trzeba się zastanowić, kiedy pies?

00:12:54

Na nas spojrzy.

00:13:00

I teraz pytanie, No dobra, musimy zawalczyć o spojrzenie, więc w którym momencie pies jest największa? Szansa, że na nas spojrzy tutaj nie ma reguły.

00:13:09

Wszystko zależy od możliwości psa od jego doświadczeń, od jego rasy. Niektóre rasy są bardziej wypatrując cenie, które raz są bardziej wynoszące.

00:13:20

Zawsze wybieramy ll.

00:13:25

Tą zabawkę, do której mój pies ma predyspozycji, zaczynamy od zachowań instynktownych, czyli najpierw sięgamy po do polowania. Dlaczego po polowanie?

00:13:35

Ponieważ polowanie jest dyktowane zachowaniami, samo nagradzając ymi się, więc pies będzie się nakręcał na piłkę. Na przykład tak, bo ma rozwinięty rozwinięty Pogoń za za za przedmiotami albo mata węchowa, bo pies bardzo jest węszący, ma nadmierne węszenie, wręcz i ciężko go stego węszenia wybić.

00:13:54

A więc zakładamy, że pies ma bardzo rozwinięte węszenie albo wypatrywanie i wtedy wprowadzamy sobie na przykład matę węchową. No i dobra, zacznijmy sobie od maty węchowe i weźmy sobie taki przykład.

00:14:07

Jak zacząć? Przede wszystkim trzeba sobie przypomnieć o schemacie. Szukanie ulga zabawa, czyli znowu wracamy do moich ulubionych systemów emocjonalnych Jakis Bank Cepa.

00:14:17

Ale żeby to zadziałało, musimy najpierw zadbać o przestrzeń, czyli zorganizuj sobie przestrzeń baw się z wypoczętym psem. To jest bardzo ważne, bo jeżeli pies nie będzie wypoczęty, to zresztą ustaliliśmy pies się bawi wtedy, kiedy jest wypoczęty, zrelaksowany, odprężony.

00:14:32

O to nam to zabawa nie byli, czyli dobra przestrzeń, spokojna, bezpieczna, gdzie nie ma zbyt dużo do stra aktorów, fill i spokojny w miarę spokojny, bo to w zależności od stopnia zaawansowania róży tam problemów behawioralnych fill i wypoczęty pies.

00:14:51

I nigdy nie nie na głodzie, nigdy nie nie wprowadzajmy zasady głodny, będzie lepiej pracował. Raczej wtedy jest zwierze, bardziej sfrustrowany.

00:14:58

Pozwól poznać przestrzeń i teraz wprowadzamy psa w przestrzeni. Chcemy nauczyć się wspólnej zabawy albo po prostu rozbudzić wsie ll zabawę.

00:15:08

System za emocji Zabawowych tak, żeby zaczął prezentować ll zabawę, czyli nie samo biegnie ncie za piłką, tylko kontakt wzrokowy z przewodnikiem. No i teraz tak mamy spokojną przestrzeń. Pies sobie obchodzi tą przestrzeń.

00:15:22

Obwąchuje, możemy sobie swobodnie poznać. Dopiero kiedy zwierzę zaczyna.

00:15:28

Fill spawać stabilnie na 4 łapach, zmniejsza motoryka i zaczyna się zatrzymywać. Gdzieś za chwilę zaczyna się rozglądać za człowiekiem i to jest farba ton, czyli taka mam taki moment, kiedy zaczynamy współpracę ze zwierzęciem.

00:15:42

No tutaj napisałam wielkimi wielkimi literami zbuduj podążanie psa za sobą. Dlaczego to tak ważne?

00:15:50

Podążanie za przewodnikiem jest to wyraz więzi. Psy bawią się z osobnikami z grupy społecznej, a grupa społeczna tworzy więzi, a fill a wyznacznikiem więzi jest podążanie osobników za sobą. Dlatego.

00:16:06

System szukania poszukiwanie nagród.

00:16:10

Rozpoznanie terenu ulga 4 łapy na ziemi spokojne stanie spokojny, rozglądając się za przewodnikiem przewodnik uczy podążania za sobą można to zrobić z wykorzystaniem przysmaków i teraz uwaga znowu nie chodzi tu o sam przysmak sam w sobie. Owszem, przysmaki jest atrakcyjne, natomiast można tutaj już to wprowadzić jako bardziej zachowanie, czyli.

00:16:39

AAA chodzi o to, że smaczki możemy, możemy się bawić się jedzenie, czyli na przykład pies bardziej najbardziej lubi zachowanie pod tytułem żucia albo gryzienie, albo łapanie jedzenia frisbee nami jeszcze nie wychodzi, nie wychodzi nam jeszcze mata węchowa.

00:16:56

Zacznijmy od czegoś prostego. Spróbujmy wprowadzić elementy behawioralne na jedzeniu i możemy sobie wprowadzić na przykład 3 3 sygnały nagrody. Wow, kiedy pies wyjada nam?

00:17:09

Za uciekającą blisko nosa dłonią i to jest akty takie jak ty w nas. Karmienie z rączki pod warunkiem że ręka nie jest zbyt daleko dla psa, bo zasada jest taka, że musi być to dostępna zwierzęcia, żeby zwierzę się nie poddawało.

00:17:24

Może być wow wow, Przepraszam łap łap łap oznacza podrzucanie do góry i pies w locie łapie L albo weź rzucanie na Ziemi tak żeby pies pobrał smakołyk z ziai.

00:17:38

No i tutaj no i tutaj już zaczyna się interakcja, bo pies zaczyna coś robić nie samo.

00:17:45

Skupienie się na smaku, ale zaczyna coś robić wokół tego smaczka i z tego łatwo jest znaleźć na przykład kontakt wzrokowy. Jeżeli już to złapiemy.

00:17:56

Możemy użyć schemat PL?

00:18:00

Schematy rytuałów, wykorzystaniu danych zabawek. Po co ten rytułał? Chodzi o to, żeby wpleść elementy kontaktu wzrokowego. Aktywność, która jest analogiczna do polowania, bo polowanie jest atrakcyjny dla psa, ale skupiamy się na aktywności, a nie na łupie.

00:18:21

I tutaj mamy do czynienia z naszymi kursantami w naszej salce człowiek obecny węszenie, czyli to jest spotkanie ze świadomością psa. Świadomość to kontakt wzrokowy, bo w tym się właśnie przejawia świadomość zwierzęcia, że ono zaczyna coś kojarzyć.

00:18:37

A to jest przede wszystkim zabawa, czyli zobaczcie tutaj mamy Pamiętaj o szukanie ulga, zabawa, szukanie to węszenie w szukaniu pies jest samo samodzielny nie zauważa przewodnika. W tym momencie nie wydajemy komend nie, wydajemy żadnych relacji, po prostu czekamy, aż pies obniży emocje.

00:18:56

I w tym momencie, kiedy zwierzę zaczyna nas zauważać, wprowadzamy sobie to te elementy szukania, czyli już bazujemy na takim schemacie.

00:19:06

Szukanie zabawa, szukanie zabawa, sam pies w relacji sam pies w relacji to jest najbardziej magiczny moment, kiedy zwierzę coraz częściej zaczyna nas zerkać i tym schematem rytuałem węszenia jest przede wszystkim to, że.

00:19:21

Może tutaj węższe, nie zatrzymujemy się u sadzamy sobie psa albo ustawiamy w zażyciu tego, jak na ile mamy duży kontakt ze zwierzakiem jedną ręką. Skarbie, mamy psa w miejscu 2 sobie wrzucamy w maty węchową.

00:19:34

Albo w rurę.

00:19:36

Chwileczkę poczekaj na kontakt wzrokowy.

00:19:40

Ok szukaj i teraz ten kontakt wzrokowy na początku fill super jakby był spontaniczny jakby pies sam na spojrzał można użyć ewentualnie komendy patrz albo imienia psa.

00:19:50

A jest, szukaj pies w tym momencie rozładowuje się szuka i po zakończonej pracy węchowej, bez względu na to, czy to jest mata węchowa, czy to są takie kule, smakuje jak tutaj z filcu, czy to jest zabawka drewniana, czy czy poprostu schowany to w rurach PE fau pies szuka i po skończonym szukaniu znowu wchodzi w system ulgi i relacji, czyli nawiązuje kontakt wzrokowy i to jest rewelacja rewelacyjny.

00:20:21

Element zabawowy.

00:20:23

Które bazuje jeszcze na systemie szukaj, to jest ten przełom.

00:20:28

Ll Wypatrywanie fill bo ruch jest taki super. Pamiętajmy, że pies wypatruje to co jest w ruchu nie stójmy nigdy w zabawie tutaj jest ulubione Frisbee Kluski.

00:20:38

Ono jest takie piankowe dla psa bardzo atrakcyjne, bo mało, że jest Fajne, lotne, fajnie się rusza, można za nim pobiec, można chwycić, to jeszcze się można w nie wgryźć i teraz zachowanie żucia takiego gry zania się jest dla psa taki moment.

00:20:56

Tam no zdobyłem jest jest super i taka zabawa kiedy pies kluska do mnie podchodzi. Zobaczcie jak ona tutaj zerkał ona jak jak ma frisbee ona zerka raz na frisbee raz łapie kontakt wzrokowy ze mną to jest bardzo ważne żeby pies nie patrzył tylko na zabawkę żeby łapał kontakt wzrokowy ze mną.

00:21:16

Możecie też czasem schować frisbee albo piłkę za siebie, złapać kontakt wzrokowy jak pies złapie kontakt wzrokowy w siup rzucić w.

00:21:22

Bisbee Al to jest też ważne.

00:21:26

Pogoń, ale z wymianą. No i tutaj mamy.

00:21:30

Element wymiany z piłką. Pamiętajmy, że jeżeli dochodzi już do elementów piłki frisbee, dobrze mieć kilka tych zabawek, żeby pies nie czuł, że wchodzimy z nim w konkurencji o tą piłkę. Chodzi o to, żeby pies się cieszył zachowaniem aktywnością, a nie tym, że upolował samo w sobie.

00:21:51

Je moja lata jest świetna, kontakt wzrokowy i dajecie psu 2 piłeczkę to bardzo ważne, żeby przy wymianie piłek był kontakt wzrokowy. Mówicie?

00:22:01

Mam 2 piłkę, kontakt wzrokowy i piłek.

00:22:10

Po takim ćwiczeniu piesek się kładzie i możecie mu wtedy dać gryzaka i to też jest forma i nicnierobienia. Czyli macie 2 formy nicnierobienia możecie to robić na spacerze, usiąść sobie na ławce i po prostu oglądać co się dookoła was dzieje miziać się i cieszyć się, że jesteście ze swoim psem.

00:22:29

A 2 forma nicnierobienia jest wtedy, kiedy jest hasło końca ćwiczenia, że ok. Koniec rzuty piłeczką mają rozładować wam psa.

00:22:40

A na koniec piesio się kładzie.

00:22:43

I chwilę odpoczywa razem.

00:22:46

Mamy piłkę, ja tą piłkę pokazuje troszeczkę się nią bawię oferuje, pokazuje możliwości tej piłki. Mamy kontakt wzrokowy i mamy wyrzucenie pies leci po piłkę.

00:22:57

Z racji tego, że to jest w pokoju. No to nie mogłam za bardzo poszaleć z tą zachowaniem pies łapie piłkę.

00:23:04

A i tutaj akurat ona mi tą piłkę llll przyniosła.

00:23:11

Położyła się i ją sobie żuje.

00:23:15

Pamiętajmy, że jeżeli pies chce się z nami wymieniać, to usiądzie będzie fill na nas patrzą i wtedy wyciągamy 2 piłkę.

00:23:23

Kiedy pies przyjdzie, spojrzy na nas, by tą piłkę dalej rzuca mi w momencie, kiedy zrobiła tak jak tutaj kluska, że położyła się, zaczęła przez chwilę, żuć tą piłkę, też jest sygnał, że już warto zmienić, zmienić aktywność z rzucania piłki, na przykład na danie psu czegoś do żucia też na zasadzie fl wymiana.

00:23:46

O tutaj mamy naszą wymiankę, czyli mamy kontakt wzrokowy i rzut.

00:23:51

Szarpanie na boki nigdy góra dół, jeżeli mamy rzuty piłką, niektóre psy potrzebują jeszcze się wyszarpać, bo też tak jak przy polowaniu, więc wtedy oferujemy po rzucie piłką jest piłka, pies przynosi kontakt, piłka pies przynosi konta.

00:24:09

I w tym momencie jak widzimy, że pies już jest taki, że już szuka, ktoś jest takim zainteresowany. Wyciągamy Szarpak i oferujemy szarpanie, ale nigdy góra dół tak żeby pies mi cały chodził tylko spokojnie.

00:24:23

Ll na boki, żeby nie uszkodzić tutaj ll strefy szyi żuchwy, żeby nie zrobić po prostu psu krzywdy na boki fill i tak żeby 4 łapy mimo Wszystko Wszystko było były na ziemi.

00:24:38

Szarpaka mi również się wymieniamy. Jeden szarpak po przeciągać się twoje i następnie łapiemy 2 szarpaka mówi mowy fajny sznur opak, mój lepszy, mój lepszy pies mówi o faktycznie wyrzuca szarpak pokładzie na bok, a my mówimy też twoje przeciągamy się niziutko chwilka przeciągania Twoja i znowu bierzemy poprzedniego i znowu oferuje mi też takich zamianach kilka.

00:25:02

Na koniec jest rozdrabnianie. Jeżeli wasz pies ma taką potrzebę, to po szarpak u wyciągamy sobie na przykład wujka albo tutaj taka noga jak moja kluska ma i wtedy jest chwila tego żucia rozdrabniania. Niektórzy też używają Konga, napchane go fill, napchane go fill.

00:25:21

Szczęśliwi, ale tylko to jest ważne. Musicie rozważyć, które zachowanie dla waszego psa jest ważne, bo rozdrabnianie, rozgryzanie, a lizanie to są zupełnie 2 inne schematy zachod.

00:25:34

Ll i to jest ważne, bo lizaniem na przykład nie spełnimy potrzeby psa w kontekście Rozgryzania, a rozgryzanie, jeżeli pies potrzebuje lizać.

00:25:43

Pamiętajmy, że żucie rozdrabnianie lizanie to zachowania, a dla psiego mózgu to jest bardzo ważna informacja. Jesteś spełniony? Jesteś wesoły, zrobiłeś to, masz to jest ok i lt zachowania stymulują przy współczulny układ nerwowy, czyli obniżają pobudzenie.

00:26:04

Czyli już nie adrenalina, tylko takie jest dobrze.

00:26:09

Po to jest też ta zabawa.

00:26:11

Zabawka wspierająca w trudnych chwilach, oprócz tego, że sama zabawa.

00:26:18

To aktywność.

00:26:22

Czasami jest tak, że są psy reaktywne, tak jak na przykład tutaj mamy melona i melon. Jak ma trudniejsze chwile, bo jest za dużo, bo gdzieś jakiś pies się pojawił i on się czegoś przestraszy. Możemy dać taką zabawkę narzucie i wtedy to jest taka. Ja się śmieje, że to jest taka zabawka.

00:26:40

Fill awaryjna dla mojej kluski to jest takie gumowe frisbee, które można się wgryźć. Ona sobie to frisbee niesie i się i wrzuca się, ponieważ w przypadku stresu warto obstawy indukować lizanie, żucie, Gryzienie, rozdrabnianie i wyuczyć tego psa, że w sytuacji trudnej w ramach samoregulacji dostajesz piesku szarpaka żeby się wyszarpali niektóre psy te tego potrzebują, żebyś rozluźnić niektóre żucia, a niektóre lizania, czyli dobrze jest mieć wygadaną taką zabawkę.

00:27:10

Żeby w ramach samoregulacji w stresie podać psu taką zabawkę, żeby pies mógł dojść do stanu równowagi emocjonalnej.

00:27:19

Bo rzuciła, to jest trochę tak jak życie lbumy dla nas tak wycisza nas uspokaja, daje spełnienie i może to nie jest głupi pomysł na to, żeby spróbować zwłaszcza w kontekście psów reaktywnym. Dziękuję ślicznie.

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały